Avrupa’daki elektrikli araçların pazar payı 2024’te azaldı. Avrupa Otomobil Üreticileri Derneği (ACEA) tarafından paylaşılan verilere göre, AB pazarındaki elektrikli otomobillerin 2023’te yüzde 14,6 seviyesinde, yüzde 13,6 azaldı.
Yüzde 33,3’lük pazar payı ile 2024’te benzin otomobilleri liderlik olarak kaldı. Bununla birlikte, bu oran 2022’nin yüzde 35,3’üne kıyasla azaldı. Dizel otomobil satışları, pazar payının 1 milyon 267 bin adetle yüzde 11,9’a düşmesine neden oldu. Ancak, hibrid otomobil satışlarında önemli bir artış oldu. 2023’e kıyasla toplam 3,3 milyon hibrit araç yüzde 20,9 artışla satıldı ve toplam pazar payı yüzde 30,9’a ulaştı.
Volkswagen, AB otomobil pazarında en yüksek satış rakamına ulaşan yapımcıydı. Toyota, 928 bin 767 satış, BMW 774 bin 925 araç ile ikinci sırada yer alıyor. Elektrikli otomobil segmentinde Tesla, Volkswagen ve Renault en çok satan marka olarak ön plana çıktılar. Tesla’nın AB’deki toplam satışları 327 bin 34 idi.
Popüler Google Asistan başvurusu yakında kaldırılacaktır. Yeni nesil Gemini’nin yerini bu uygulama ile değiştirdi.
Elektrikli otomobil satışlarındaki düşüş, AB’nin küresel rekabetteki adımlarını güçlendirmesi gerektiği tartışmasına yol açtı. ACEA’nın raporuna göre, Çin ve ABD’nin aksine, AB’nin elektrikli araç üretimini desteklemek için güçlü bir endüstriyel stratejisi yok.
Avrupa’daki teşviklere rağmen, şarj altyapısındaki eksiklikler ve tüketicilerin elektrikli araçlara olan ilgisindeki düşüş, istenen seviyeye ulaşmada etkili oldu. Çin, küresel elektrikli araç üretimi ve satışlarındaki güçlü konumunu sürdürüyor. Ülkenin elektrikli araç tedarik zincirindeki üstünlüğü, Avrupa’nın elektrikli otomobil sektöründeki gücünü artırmayı zorlaştırıyor.
Avrupa’daki elektrikli araçların pazar payı düşüyor
Yüzde 33,3’lük pazar payı ile 2024’te benzin otomobilleri liderlik olarak kaldı. Bununla birlikte, bu oran 2022’nin yüzde 35,3’üne kıyasla azaldı. Dizel otomobil satışları, pazar payının 1 milyon 267 bin adetle yüzde 11,9’a düşmesine neden oldu. Ancak, hibrid otomobil satışlarında önemli bir artış oldu. 2023’e kıyasla toplam 3,3 milyon hibrit araç yüzde 20,9 artışla satıldı ve toplam pazar payı yüzde 30,9’a ulaştı.

Volkswagen, AB otomobil pazarında en yüksek satış rakamına ulaşan yapımcıydı. Toyota, 928 bin 767 satış, BMW 774 bin 925 araç ile ikinci sırada yer alıyor. Elektrikli otomobil segmentinde Tesla, Volkswagen ve Renault en çok satan marka olarak ön plana çıktılar. Tesla’nın AB’deki toplam satışları 327 bin 34 idi.

Google Asistan resmen kaldırıldı! Peki neden?
Popüler Google Asistan başvurusu yakında kaldırılacaktır. Yeni nesil Gemini’nin yerini bu uygulama ile değiştirdi.
Elektrikli otomobil satışlarındaki düşüş, AB’nin küresel rekabetteki adımlarını güçlendirmesi gerektiği tartışmasına yol açtı. ACEA’nın raporuna göre, Çin ve ABD’nin aksine, AB’nin elektrikli araç üretimini desteklemek için güçlü bir endüstriyel stratejisi yok.
Avrupa’daki teşviklere rağmen, şarj altyapısındaki eksiklikler ve tüketicilerin elektrikli araçlara olan ilgisindeki düşüş, istenen seviyeye ulaşmada etkili oldu. Çin, küresel elektrikli araç üretimi ve satışlarındaki güçlü konumunu sürdürüyor. Ülkenin elektrikli araç tedarik zincirindeki üstünlüğü, Avrupa’nın elektrikli otomobil sektöründeki gücünü artırmayı zorlaştırıyor.